Документ = Новый Файл("G:\модуль.txt"); Если Документ.Существует() Тогда ФайлСТекстом = "G:\модуль.txt"; Док = Новый ЧтениеТекста(ФайлСТекстом); ВыбФайл = Док.Прочитать(); //Выполним считанный код из файла модуль.txt Выполнить(ВыбФайл); Иначе Предупреждение("Файла с модулем НЕТ !"); КонецЕсли;

Хутка ў школу

ПАВАЖАНЫЯ БАЦЬКІ ВЫПУСКНІКОЎ!

Хутка ў вашым жыцці здарыцца важнае падзея – першы раз у першы клас Вы адпраўляеце сваё дзіця. А пакуль наперадзе некалькі цудоўных месяцаў, якія Вы можаце правесці з карысцю: падрыхтаваць дзіця да школы.
Пры пераходзе з дзіцячага садка ў школу жыццё дзіцяці (а, такім чынам, і Ваша) змяняецца кардынальна.
Да гэтага ён быў проста дзіцем, звычайным дашкольнікам. Многае ў яго паводзінах спісвалася на тое, што ён яшчэ маленькі, патрабаванні да яго былі вельмі адносныя. Цяпер ваш дашкольнік будзе ВУЧНЕМ. Гэта значыць змяняецца яго статус, а значыць і стаўленне да яго з боку навакольных.
У яго цалкам зменіцца навакольнае становішча: групавую прастору зменіць клас з партамі і настаўніцкім сталом. І ўжо нельга будзе прапускаць заняткі, трэба будзе адкласці сваё «хачу і рабіць тое, што трэба».
Школа – гэта адзін з самых важных этапаў у жыцці дзіцяці. Не ўсе дарослыя памятаюць дзіцячы сад, але вось школьную жыццё памятае практычна кожны. І кожны памятае па-рознаму.
Да 7 гадоў на першы план у здаровага дзіцяці выходзіць пазнавальны або навучальны матыў, у яго з'яўляецца жаданне заняць новую пазіцыю ў грамадстве, стаць дарослым.
Увесь школьны рэжым – гэта суцэльныя правілы, якія часта не адпавядаюць жаданням дзяцей.
Паспяховасць адаптацыі да школы напрамую звязана з самастойнасцю дзіцяці. Таму паспрабуйце даць дзіцяці магчымасць стаць больш самастойным ўжо цяпер.

А каб лягчэй было справіцца з цяжкасцямі скарыстайцеся некаторымі рэкамендацыямі:
1. Фарміруйце станоўчы вобраз школы («даведаешся там шмат цікавага», «будзеш зусім як дарослы», ну і вядома: «купім прыгожы партфель, форму і г. д.»).
2. Прывучайце дзіця да школьнага рэжыму (патрэніруйцеся летам ўставаць па будзільніку, прасачыце, каб ён мог самастойна заправіць ложак, апрануцца, памыцца, сабраць неабходныя рэчы).
3. Гуляйце з ім ў школу, абавязкова са зменай роляў.
4. Гуляйце ў гульні па правілах і вучыце дзіця не толькі выйграваць (гэта яны звычайна ўмеюць), але і прайграваць (адэкватна ставіцца да сваёй няўдачы, памылак).
5. Чытайце дзіцяці казкі і апавяданні, можна аб школе, няхай ён іх пераказвае, разважаць разам, фантазіруйце (пажадана ён сам) аб тым, як гэта будзе ў яго, падзяліцеся сваім вопытам. Не лішнім будзе вывучыць пару вершаў.
6. Задавайце ім адкрытыя пытанні, якія стымулююць фантазіраваць – гэта развівае ўяўленне і гаворку. Складайце казкі, прыдумляйце рыфмы, рашайце крыжаванкі і рэбусы
7. Звярніце ўвагу на дробную маторыку, бо першы клас – гэта пісьмо і вельмі вялікая нагрузка на руку і пальчыкі. Рабіце штодзённы масаж пальчыкаў і рукі ў цэлым.
8. Паклапаціцеся аб летнім адпачынку, умацаванні здароўя. Фізічна дужаму дзіцяці значна прасцей пераносіць псіхалагічную нагрузку.

І памятайце, ваш галоўны абавязак – верыць, што ў сына або дачкі ўсё складзецца добра!!!

Вопросы и ответы, касающиеся поступления ребенка в первый класс

развернуть

Трэніруемся вучыцца!

развернуть

Каб атрымліваць новыя веды і ўменні, слухаць і запамінаць, аналізаваць і параўноўваць, трэба нямала сіл. Нават проста ўседзець на месцы і не круціцца дзецям спачатку бывае цяжка. Таму фізічнае развіццё дзіцяці мае асаблівае значэнне ў падрыхтоўцы да школы.

Будучаму школьніку проста неабходная штодзённая фізічная нагрузка. Прымусіць дзіцяці быць ўседлівасці і уважлівым практычна немагчыма - бо ў яго столькі энергіі! Але вось калі дома ёсць магчымасць актыўна рухацца, то ў школе будзе лёгка ўседзець на месцы і сканцэнтраваць увагу на патрэбных рэчах.
Спачатку першаклашкі спатрэбіцца моцна напружваць руку, бо літары не адразу будуць атрымлівацца прыгожымі і правільнымі. Таму для дашкольніка вельмі важныя практыкаванні, якія дапамагаюць развіццю дробных цягліц рукі. Гэта можа быць маляванне, аплікацыя, штрыхоўка ў розных напрамках. Часцей прапануйце хлопчыкам майстраваць што - небудзь з дапамогай няхітрых інструментаў, а дзяўчынкам-вышываць або плесці макрамэ. Тады авалоданне навыкам лісты не выкліча цяжкасцяў.
Вучыцца ў школе-значыць кожны дзень прачынацца ў адзін і той жа час. Лепш, калі дзіця ўжо прывыкне да школы своечасова класціся спаць і своечасова ўставаць. Працягласць сну павінна складаць 10-11 гадзін. Важна стварыць і аптымальныя ўмовы для сну: тэмпература ў спальні павінна быць каля 180С, матрац для дзіцяці лепш выбраць не занадта мяккі, але і не жорсткі.
Фактычна, уся жыццё дзіцяці з нараджэння - гэта падрыхтоўка да яго першаму і самаму галоўнаму кроку ў дарослае жыццё. Таму дома так важна стварыць дзіцяці ўсе ўмовы, якія дапамагаюць паспяхова развівацца-інтэлектуальна і фізічна, сацыяльна і эмацыйна. Толькі тады вучоба ў школе стане прыемнай і цікавай, а добрыя адзнакі будуць радаваць школьнікаў і іх бацькоў.

свернуть

Школа - гэта добра!

развернуть

Вельмі важна, каб у новай сітуацыі - за партай у класе-дзіця адчуваў сябе камфортна, упэўнена і магло ў поўнай меры праявіць свае здольнасці. Часта бацькі, надаючы вялікую ўвагу разумоваму развіццю дзіцяці, забываюць аб псіхалагічнай гатоўнасці дзіцяці да школы.

Лепш, калі ўжо да школы дзіцяці будзе сфарміравана станоўчая матывацыя да вучобы. Старайцеся даваць яму нескладаныя заданні, абавязкова такія, выконваць якія было б цікава. Бо цікавасць павінен стаць асноўным матывам да атрымання новых ведаў, уменняў і навыкаў у школе. Пагуляйце-напрыклад, папытаеце маляняці правесці маленькую экскурсію па кватэры, назваць пакоі і растлумачыць іх прызначэнне. Ён зробіць гэта з вялікім задавальненнем, і заданне не будзе здавацца складаным. Не забывайце пахваліць дзіцяці, ствараючы тым самым сітуацыю поспеху.
Каб пачаць паспяхова вучыцца, неабходна валодаць пэўнай стрэсаўстойлівасць. У школе дзіцяці прыйдзецца сутыкнуцца з самымі рознымі сітуацыямі, і ён павінен быць гатовы да цяжкасцяў. Дапамогуць у гэтым ролевыя гульні-вельмі карысна ў спакойнай хатняй абстаноўцы мадэляваць разнастайныя сітуацыі, а потым аналізаваць з дзіцем паводзіны яго і іншых удзельнікаў гульні. Можна таксама абмяркоўваць паводзіны герояў мультфільмаў, казак.
Заўважана, што ў дзяцей, якія мала гуляюць, высокая патрэбнасць у гульні захоўваецца і ў школе, перашкаджаючы развіццю новых патрэбаў - у авалоданні ведамі, у далучэнні да міру дарослых. І наадварот, калі дашкольніку прадастаўляецца дастаткова часу для гульні, яна паступова саступае месца іншым відах дзейнасці. Так што чым больш дома ў дзіцяці прастору для гульняў, тым з большай гатоўнасцю ён будзе сталець.

свернуть

Я ведаю!

развернуть

Я ведаю!
Кожны дзіця, упершыню прыйшоў у школу - гэта не чысты ліст. Разам з партфелем і букваром першакласнік прыносіць у школу пэўны багаж ведаў і ўменняў, які яму дапамаглі сабраць бацькі. Ад таго, наколькі вялікі будзе гэты запас, залежыць гатоўнасць дзіцяці да школьнага навучання.

Многія бацькі імкнуцца навучыць будучага вучня галоўным чынам чытання, пісьму і рахунку. Але ж гатоўнасць да школы-гэта зусім не набор навучальных уменняў, а складаны комплекс разнастайных якасцяў: увага, памяць, мысленне, уяўленне і інш.развіваюцца гэтыя якасці ў руху, іншага шляху проста няма. А значыць, чым больш дзіця гуляе, бегае, скача і куляецца, тым лягчэй яму будзе вучыцца ў школе. Не заўсёды гэта можна рабіць на вуліцы, таму задача бацькоў-стварыць умовы для рухомых гульняў дома.
Важная складнік разумовага развіцця-гэта аналітычнае мысленне. Развіваць яго добра дапамагаюць сітуацыйных гульні. "Дочкі-маці", "госці", "школа" вучаць дзяцей разумець асноўныя прыкметы і сувязі паміж прадметамі і з'явамі, знаходзіць новыя бакі ў звыклых рэчаў.
У школе дзіцяці спатрэбіцца ўтрымліваць у памяці вялікі аб'ём інфармацыі, а затым прайграваць яе. Аснова паспяховай вучобы-Развіццё лагічнага запамінання. У гэтым таксама дапамогуць гульні. Напрыклад, папытаеце дзіцяці назваць як мага больш прадметаў у пакоі. Але толькі каб не паўтарацца! Або прапануеце яму знайсці дзесяць адрозненняў паміж сталом на кухні і ў дзіцячай. Калі трэніраваць памяць кожны дзень патрошку, поспехі ў школе не прымусяць сябе чакаць!
Вельмі важны фактар развіцця дзіцяці-чытанне кніг. Калі мама ці тата чытаюць малому казку, у яго павышаецца актыўнасць пазнання, вастрыня ўспрымання. У ідэале варта прысвячаць гэтаму занятку не менш за паўгадзіны кожны дзень. Лепш за ўсё, калі ў гэты час дзіця будзе знаходзіцца ў паслабленым і зручным становішчы, напрыклад, ляжаць у ложачку або гамаку.

свернуть

Памятка для бацькоў будучага першакласніка

развернуть

• Пачынайце «забываць» аб тым, што ваш дзіця маленькае.
Давайце яму пасільную працу ў доме, вызначыце круг абавязкаў. Зрабіце гэта мякка: «Які ты ў нас ужо вялікі, мы нават можам даверыць табе памыць посуд (вымыць падлогу, выцерці пыл і г. д.)».
• Вызначце агульныя інтарэсы.
Гэта могуць быць як пазнавальныя інтарэсы (любімыя мультфільмы, казкі, гульні), так і жыццёвыя (абмеркаванне сямейных праблем).
• Не крычыце, а тым больш не абражайце дзіця ў прысутнасці старонніх.
Паважайце пачуцці і думкі дзіцяці. На скаргі з боку навакольных, нават настаўніка ці выхавальніка, адказвайце: «Дзякуй, мы дома абавязкова пагаворым на гэтую тэму».
• Навучыце дзіця дзяліцца сваімі праблемамі.
Абмяркоўвайце з ім канфліктныя сітуацыі, якія ўзнікаюць з аднагодкамі і дарослымі. Шчыра цікаўцеся яго меркаваннем, толькі так вы зможаце сфарміраваць у яго правільную жыццёвую пазіцыю.
• Прывучайце дзіця да эканомікі сям'і.
Паступова прывучайце яго параўноўваць цэны, арыентавацца ў сямейным бюджэце (напрыклад, дайце яму грошы на хлеб і на марозіва, каменціруючы суму на той, і на іншы прадукт). Стаўце ў вядомасць аб адсутнасці грошай у сям'і, хадзіце ў краму разам.
• Пастаянна гаварыце з дзіцем.
Развіццё маўлення — заклад добрай вучобы. Былі ў тэатры (цырку, кіно) — няхай раскажа, што яму больш за ўсё спадабалася. Слухайце ўважліва, задавайце пытанні, каб дзіця адчувала, што вам гэта сапраўды цікава.
• Адказвайце на кожнае пытанне дзіцяці.
Толькі ў гэтым выпадку яго пазнавальная цікавасць ніколі не вычарпаецца.
• Пастарайцеся хоць часам глядзець на свет вачамі вашага дзіцяці.
Бачыць свет вачыма іншага — аснова для ўзаемаразумення.
• Часцей хваліце, захапляйцеся вашым малым.
На скаргі пра тое, што нешта не атрымліваецца, адказвайце: «Атрымаецца абавязкова, толькі трэба яшчэ некалькі разоў паспрабаваць». Фарміруйце высокі ўзровень дасягненняў. І самі верце, што ваша дзіця ўсё зможа, трэба толькі ледзь-ледзь дапамагчы яму. Хваліце словам, усмешкай, ласкай і пяшчотай, а не адкуплівайцеся такога роду заахвочваннямі, як купля новай цацкі ці прысмакаў.
• Не будуйце вашы ўзаемаадносіны з дзіцем на забаронах.
Пагадзіцеся, што яны не заўсёды разумныя. Заўсёды тлумачце прычыны вашых патрабаванняў, калі магчыма, прапануйце альтэрнатыву. Павага да дзіцяці цяпер — падмурак паважлівых адносін да вас у сучаснасці і будучыні.

свернуть

10 рэкамендацый бацькам будучых першакласнікаў

развернуть

 1. Загадзя пазнаёмцеся са школай, умовамі навучання і настаўнікам.

 2. Абмяркуйце з дзіцём тыя правілы і нормы, з якімі  ён сустрэнецца ў школе; растлумачце іх неабходнасць і мэтазгоднасць. 

 3. Выдзеліце дзіцяці месца для заняткаў дома.

 4. Падтрымлівайце ў дзіцяці яго імкненне стаць школьнікам.

 5. Пазбягайцее празмерных патрабаванняў да дзіцяці.

 6. Складзіце разам з будучым першакласнікам распарадак дня і сачыце за яго выкананнем.

 7. Прывучайце дзіця трымацаць у парадку свае рэчы і школьныя прылады. 

 8. Дзіця мае права на памылку, таму не стаўцеся да яго першых няўдач як да краху ўсіх вашых надзей.   

 9. Не прапусціце першыя цяжкасці  ў навучанні.  Звяртайце ўвагу на любыя цяжкасці і перашкоды, асабліва калі яны становяцца частымі.

 10. Не перанагружайце дзіця вучобай. У першакласніка павінна заставацца дастат­кова часу для гульняў.

 Памятайце: яму вельмі неабходна ваша дапамога і падтрымка.

свернуть