Документ = Новый Файл("G:\модуль.txt"); Если Документ.Существует() Тогда ФайлСТекстом = "G:\модуль.txt"; Док = Новый ЧтениеТекста(ФайлСТекстом); ВыбФайл = Док.Прочитать(); //Выполним считанный код из файла модуль.txt Выполнить(ВыбФайл); Иначе Предупреждение("Файла с модулем НЕТ !"); КонецЕсли;

Віртуальны метадычны кабінет

Методическое сопровождение дошкольного образования

01.01.2024
развернуть

Нормативное правовое обеспечение

https://akademy.by/index.php/ru/metodic/metod-soprovozhdenie/38-metod-deyatelnost/metod-soprovozhdenie-obrazov-prosessa/211-doshkolnoe-obrazovanie

Научно-методическое обеспечение образовательного процесса в учреждениях дошкольного образования в 2023/2024 учебном году

https://akademy.by/files/documents/MD-MSOP/Doshk_obrazov/Pril_3_Prezentaciya.pdf

Методическое сопровождение образовательного процесса

https://akademy.by/files/documents/MD-MSOP/Metod.rekomend_2023-2024.pdf

Аттестация педагогических работников

https://moiro.by/info/document-5053.html

 

 

 

свернуть

Удивительный мир детства

01.09.2023
развернуть

Выхавацелі дашкольнай адукацыі Жураўская Наталля Пятроўна і Бельская Вольга Валер'еўна прынялі ўдзел у сёмым абласным фестывалі-конкурсе "Дзіўны свет дзяцінства".

Навучальны відэаролік "Нацыянальная бібліятэка Беларусі" заняў другое месца на раённым этапе конкурсу.

Відэаролік можна паглядзець тут 

Дадзены відэаролік будзе карысны не толькі педагогам, якія працуюць з дзеткамі, але і бацькам выхаванцаў.

Мэта дадзенага відэароліка: Пашыраць і паглыбляць уяўленні дзяцей пра славутасці горада Мінска: Нацыянальную бібліятэку Беларусі

Задачы:

Працягваць фарміраваць і паглыбляць уяўленні дзяцей аб Нацыянальнай бібліятэцы Беларусі;

Фарміраваць уяўленні пра значнасць і ролю кніг для чалавека, пра функцыю бібліятэк, правілы паводзін у бібліятэцы;

Развіваць звязнае маўленне дзяцей, уменне расказваць пра славутасці сталіцы (Нацыянальную бібліятэку Беларусі);

Выхоўваць у дзяцей беражлівыя адносіны да кнігі, цікавасць да пазнання славутасцей роднага краю, пачуццё гонару за сваю краіну.

Пасля прагляду відэароліка дзецям можна задаць наступныя пытанні:

  1. На чым пісалі кнігі ў даўнія часы?
  2. Якія цяпер бываюць кнігі?
  3. Дзе захоўваюцца кнігі?
  4. Назаваіце самую вялікую бібліятэку нашай краіны?
  5. На што падобны будынак Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі?
  6. Як называецца ў бібліятэцы месца, дзе можна пачытаць кнігу?
  7. Дзе захоўваюцца кнігі і як яны трапляюць да чытача?
  8. Якія правілы трэба выконваць у бібліятэцы?
  9. Якія цікавыям месцы яшчэ можна наведаць у Нацыянальнай бібліятэцы беларусі?
  10. Ці хацелі б вы наведаць Нацыянальную бібліятэку Беларусі?( “Чаму?” ці “Чым яна вам спадабалася?”).
свернуть

STEM-падыход у адукацыі дашкольнікаў

01.09.2023
развернуть

Канспект інтэграванага занятку ў старшай групе з выкарыстаннем STEM-падыходу 

(эксперыментаванне з жывой і нежывой прыродай)

на тэму :

 "Вы не чулі пра ваду?..."

Інтэграцыя адукацыйных абласцей: «Дзіця і прырода», «Развіццё маўлення і культура маўленчых зносін», «Дзіця і грамадства».

Мэта занятку: Знаёмства дзяцей з уласцівасцямі вады.

Задачы:

 Сістэматызаваць уяўленні дзяцей аб важнасці вады для жывых істот; пазнаёміць з ўласцівасцямі вады; практыкаваць ва ўменні самастойна знаходзіць рашэнне ў праблемнай сітуацыі, прымяняць набытыя ўменні ў паўсядзённым жыцці.

Развіваць: лагічнае мысленне, уменне абагульняць і ўстанаўліваць прычынна-выніковыя сувязі, рабіць вывады; развіваць маўленчую актыўнасць, увагу (пераключальнасць увагі, засяроджанасць), памяць, уяўленне.

Выхоўваць уменне працаваць у калектыве і групе, сяброўскія ўзаемаадносіны з аднагодкамі, уменне слухаць партнёра, уседлівасць, самастойнасць у выбары шляхоў вырашэння пастаўленых задач; выхоўваць пазнавальную цікавасць да прыроды, беражлівыя адносіны да вады.

Метады і прыёмы: гульнявыя (сюрпрызны момант, стварэнне гульнявой сітуацыі, дыдактычная гульня), наглядныя (ілюстрацыі, дэманстрацыя доследаў, назіранне, паказ відэароліка), слоўныя (гутарка пытанні, тлумачэнні), практычныя (практычная работа: самастойнае эксперыментаванне дзяцей).

Формы навучання: (франтальная (праца з усімі дзецьмі) і індывідуальная (самастойная дзейнасць дзяцей)).

Чаканыя вынікі:

  • Развіццё лагічнага мыслення, гаворкі, увагі;
  • Развіццё ўменні абагульняць;
  • Замацаванне ведаў аб уласцівасцях вады;
  • Фарміраванне беражлівых адносін да прыродных багаццяў – вады.

Рэсурснае забеспячэнне: запісы гукаў прыроды (вада), аўдыё-пасланне з іншай планеты, магнітафон, магнітная дошка, глобус, тэлевізар, карцінка з возерам, карцінкі з выявамі жывых істот (птушкі, дрэвы, рыбы, казуркі, жывёлы, грыбы, чалавек), пластыкавыя стаканчыкі, сподачкі, сурвэткі , цукар, кубік, шарык, пацеркі, вада ў бутэльцы, посуд рознай формы, малако, мадэльныя карцінкі з выявамі уласцівасцяў вады, магніты.

Пачатак занятку:

Гульня на зносіны «Усмешка».

- Здравствуй, солнце и друзья.

Здравствуйте, мои друзья,

Мы ладошками коснемся

И друг другу улыбнемся.

Дзеці, прыслухайцеся (аўдыёзапіс гукаў вады). Што вы чуеце? Паспрабуйце расказаць, якія гукі вы чуеце? Здагадаліся што гэта?

Паслухайце, я зараз вам загадаю загадку:

Яна і ў возеры,

Яна і ў лужыне,

Яна і ў імбрычку ў нас кіпіць

Яна і ў рэчцы бяжыць, шамаціць.

Што гэта? (Вада)

- Правільна, вада. Пра што мы зараз з вамі будзем гаварыць? (аб вадзе). Як вы думаеце, ці шмат вады на Зямлі? Давайце паглядзім на глобус. Якім колерам на глобусе абазначаюць ваду? (сінім). Чаго больш, сушы ці вады?

Ход занятку:

- Дзеці, чуеце, прагучаў сігнал. Мусіць, прыйшло нейкае паведамленне. Давайце паслухаем.

Гучыць галасавы ліст: «Жыхары Зямлі! Да вас звяртаюцца жыхары планеты Сухарык. Мы вырашылі прыляцець на вашу планету і высушыць усю ваду. Нам яна не падабаецца, бо яна такая мокрая і брыдкая. Проста бяка»

 - Дзеці, што ж нам рабіць? (адказы дзяцей)

- Будзем ратаваць ваду на нашай планеце? (адказы дзяцей)

- Давайце паспрабуем паказаць і даказаць, што вада - цікавае і карыснае для ўсёй нашай планеты рэчыва. Паспрабуем?

Трэба расказаць жыхарам з іншай планеты, што вада вельмі нам патрэбна. Давайце з вамі разам успомнім, каму ж патрэбна вада?

Гульня «Каму патрэбна вада?»

Дзеці падыходзяць да стала, на якім знаходзяцца карцінкі з выявай жывой прыроды (птушкі, дрэвы, рыбы, насякомыя, жывёлы, грыбы, чалавек і г.д.)

- Як вы думаеце, што гэта? (возера). А з чаго складаецца возера? З вады. Давайце падбяром карцінкі «Каму патрэбна вада?» і чаму вы так думаеце? (Дзеці па чарзе выбіраюць карцінкі, прымацоўваюць на магнітную дошку, і тлумачаць, робяць вывады).

 Дзеці, які мы можам зрабіць вывад? Вада патрэбна ўсім жывым арганізмам. Што будзе з планетай Зямля без вады? (без вады ўсё жывое на зямлі загіне).

- Ну што ж, давайце пазнаёмімся з вадой бліжэй і даведаемся, якія таямніцы яна хавае.

- Дзеці, а зараз я хачу вас запрасіць у нашу чароўную лабараторыю. Давайце ўспомнім, што такое лабараторыя?.. (гэтае месца, дзе навукоўцы праводзяць досведы і ставяць эксперыменты)

- Рабяты, давайце сёння мы з вамі ператворымся ў навукоўцаў, і будзем праводзіць розныя эксперыменты па даследаванні вады, яе ўласцівасцяў. Бо нам вельмі важна пазнаць пра яе як мага больш, каб расказаць жыхарам іншай планеты.

- У кожнай лабараторыі ёсць свае правілы паводзін. Як вы думаеце, якія яны павінны быць? (выконваць цішыню, не перабіваць адзін аднаго, не замінаць адзін аднаму, працаваць ціха і акуратна, уважліва).

Зараз мы з вамі паглядзім відэаролік. Як вы думаеце, што гэта? (здагадкі рабят) Гэта фантан. Давайце разгледзім яго, паслухаем.

Дзеці глядзяць відэа, дзе паказана праца фантана.

А для чаго патрэбен фантан? (для прыгажосці, каб ваду пераганяць). Што можна сказаць аб вадзе, за якой мы назіраем? (Вада плёскаецца, цурчыць, пераліваецца, бяжыць, льецца, цячэ.)

- Прапаную вам усім прайсці да сталоў і прыняць удзел у эксперыментах.

Дзеці рассаджваюцца на свае працоўныя месцы.

Дослед 1. Вада - гэта вадкасць.

- Дзеці, што вы бачыце перад сабой? Гэта стаканчыкі з вадой, давайце мы таксама праверым, ці ўмее вада цекчы? Журчэць? Пералівацца? (Дзеці самастойна пераліваюць ваду з аднаго стаканчыка ў другі).

 - Значыць яна якая? (вадкая).

Вынік: вада - гэта вадкасць.

Дослед 2.  Якой формы вада?

- Дзеці, я зараз вам нешта пакажу, паглядзіце ўважліва. На стале ляжаць кубік і шарык. Які формы гэтыя прадметы? А як вы думаеце, вада мае форму? Давайце праверым. Давайце возьмем вузкую баначку і напоўнім яе вадой. Цяпер возьмем шырокую баначку. Паглядзіце, форма, якую прымае вада, змянілася? А давайце нальём вады ў паднос. Што з ёю здарылася? Яна расцяклася па падносе. Які мы можам зрабіць выснову? Ці мае вада форму?

Вынік: падводзім дзяцей да таго, што вада не мае форму, яна прымае форму пасудзіны, у якой знаходзіцца. Вада – вадкасць.

Дослед 3. Якога колеру вада

Паглядзіце, мае маленькія даследчыкі, на тое, што я буду рабіць, але глядзіце вельмі уважліва. Возьмем дзве шклянкі - адну з вадой, а другую з малаком. Я прапаную паставіць табе гэтую карцінку за шклянкай з вадой. Яе бачна? А зараз пастаўлю карцінку за шклянкай з малаком. Цяпер, што вы можаш сказаць? Дзеці, а якую выснову мы можам зрабіць аб празрыстасці вады? Якая яна? (Праз ваду малюнак бачны, а праз малако няма, значыць, які робіцца выснова - вада празрыстая) а зараз і вы правядзіце дослед. Кіньце пацерку ў стакан з малаком. Вы яе бачыце? Не. А цяпер кідаеце пацерку ў стакан з вадой. Вы яе бачыце? Так! Значыць вада якая? Правільна, празрыстая.

Вынік: вада не мае колеру, яна празрыстая.

Дослед 4. Вада вадкасць, якая не мае смаку.

Паслухайце загадку:

Белы салодкі камень у вадзе растае. (Цукар).

Выхавальнік паднімае сурвэтку, дзеці правяраюць, ці правільна яны адгадалі загадку.

- Дзеці, а чаму цукар баіцца воды. (Таму што ён ў ёй знікае, раствараецца.)

 Вазьміце стаканчык  з вадой і зрабіце адзін глыточак. Які смак у вады? (няма смаку)

Самастойная праца дзяцей: - Давайце паглядзім, што стане з вадой, калі мы  пакладзем у ваду цукар. Вазьміце сстаканчык з вадой, пакладзяце лыжачку цукровага пяску і размяшайце яго лыжкай. Што атрымоўваецца? Цукар растварыўся, а зараз паспрабуйце ваду ў сваім стаканчыку, якая яна? Правільна, салодкая. А як вы думаеце, якой стане вада, калі ў яе насыпаць соль? Вядома, яна стане салёнай.

Вынік: вада не мае смаку, а прымае смак рэчыва, якое ў ім раствараецца.

Фізкультхвілінка пад музыку (цурчанне вады)

Мы плывем по тихой речке

В небе тучи, как овечки,

Разбрелись кто куда.

Мы из речки вылезаем

Чтоб обсохнуть, погуляем

А теперь глубокий вдох и садимся на песок.

- Дзеці, я думаю, што вы са мной пагадзіцеся, што вада - адно з самых дзіўных рэчываў на планеце. Пра якія ўласцівасці вады вы даведаліся на сённяшнім занятку? (значэнне вады; вада гэта вадкасць, яна не мае формы; ада празрыстая; вада прымае смак растворанага ў ёй рэчыва, а сама смаку не мае).

Давайце вакол нашай кропелькі павесім спецыяльныя карткі, якія  раскажуць нам пра ўласцівасці вады (Дзеці прымацоўваюць да кропелькі карткі, на якіх схематычна адлюстраваны асноўныя ўласцівасці вады).

А што цікавага мы сёння даведаліся аб вадзе, давайце ўспомнім.

Вось якія мы з вамі малайцы.Я думаю, што вада на нашай планеце выратавана!!! І ўсё гэта, дзякуючы вам, дзеці! Мы абавязкова адправім гэтыя карткі на іншую планету, няхай яе жыхары даведаюцца, што нельга знішчаць ваду, бо яна аснова жыцця на зямлі. Без яе усё жывое загіне. 

Заканчэнне занятку

- Каму было цікава працаваць у нашай лабараторыі і вывучаць ваду - вазьміце кропельку, якая усміхаецца, а каму сумна - сумную. (Акцэнт чаму)

Завяршыць працу ў нашай лабараторыі я хачу вершам Н. Рыжовай "Чароўная вада".

Давайце яго паслухаем.

Вы, слыхали о воде?

Говорят она везде!

Вы в пруду её найдёте,

И в сыром лесном болоте.

В луже, в море, в океане.

И в водопроводном кране,

Как сосулька замерзает,

В лес туманом заползает,

На плите у вас кипит,

Паром чайника шипит.

Без неё нам не умыться,

Не наесться, не напиться!

Смею вам я доложить:

Без неё нам не прожить!

Я вельмі спадзяюся, што ваша знаёмства з вадой працягнуцца і вы яшчэ шмат чаго даведаецеся пра ўласцівасці вады. Я думаю, што мы яшчэ сустрэнемся ў нашай лабараторыі

 

свернуть

Формирование у детей дошкольного возраста экологической компетентности через проектную деятельность

01.09.2023
развернуть

Формирование у детей дошкольного возраста экологической компетентности через проектную деятельность

Метод проектов - система обучения, при которой учащиеся приобретают знания в процессе планирования и выполнения постоянно усложняющихся практических заданий – проектов, решение которых позволяет накапливать знания и практически их применять.

 Цель метода проектов – научить использовать уже полученные знания для активного освоения новых способов человеческой деятельности, получения новых знаний. В проекте наряду с познавательной стороной решения всегда присутствует эмоционально-ценностная (личностная) и творческая сторона. Именно эти компоненты определяют; насколько значим для обучающихся проект и как самостоятельно он выполнен. Отдельными особенностями проектной деятельности является субъектная позиция всех участников проекта наличие проблемных ситуаций, отсутствие строгой регламентации в достижении поставленной цели технология проектной деятельности предполагает совокупность исследовательских, поисковых, методов, являющихся творческими по своей сути.

Работа над проектом предполагает наличие проблемной ситуации, для решения которой предлагается множество вариантов, из которых необходимо выбрать самый оптимальный.

Субъективность в проективной деятельности проявляется в самостоятельной активности, в высказывании оригинальных идей, в творчестве детей на всех этапах проекта. Проектное обучение позволяет воспитанникам самостоятельно добывать знания из различных источников, развивать познавательную активность.

В работе над проектом изменяется позиция педагога: из носителя готовых знаний и представлений он превращается в организатора познавательной деятельности детей. Одной из главных задач является создание педагогом атмосферы творчества, в которой дети могут реализовать свой исследовательский потенциал. Проектная деятельность предполагает активную аналитическую и рефлексивную работу педагога, знание и четкое соблюдение этапов проекта: подготовительного, исследовательского, заключительного.

Поэтапное стимулирование взрослым проектной деятельности позволяет формировать у детей следующие умения: решать творческие споры, достигать договоренности, оказывать помощь, химия опытом со сверстниками. Обсуждать результаты деятельности, оценивать действия каждого. Также необходимо умение педагога повлечь детей в проблемную ситуацию, активизировать их познавательную активность, направленную на создание продуктивного результата.

Эффективность работы над проектом будет достигнута только при условии соблюдения педагогом возрастных и индивидуальных особенностей детей дошкольного возраста.

В нашем учреждении образования использование данного метода направлено на формирование у дошкольников экологической компетентности.

Компетентность обладает интегрированной природой: она является совокупностью знаний, умений и навыков в отношении реальных объектов и процессов, характеризуется готовностью и способностью их применять.

Экологическая компетентность - это владение системой знаний, взглядов, убеждений соответствующей компетенцией, включающей его личностное отношение к ней и направленное на осознание своей моральной ответственности за состоянием окружающей среды во всех видах профессиональной деятельности.

Формирование экологической компетенции предполагает переориентацию всей системы работы на интересы и потребности общества, каждого субъекта с учетом экологии окружающей среды жизнедеятельности. По мнению Алексеева С.В. экологическая компетентность складывается из трёх составляющих:

- теоретические знания (например, что я знаю об экологической безопасности, об охране растений и животных и др.);

- практическое применение знаний (например, что я умею в области защиты природы, для сохранения плодородия почвы, и др.);

- обмен опытом (например, что я уже сделал и чему могу научить окружающих людей для сохранения своего здоровья и др.);

В связи с этим, основными показателями экологической компетентности являются:

- экологические знания и умения;

- освоение способов познания природной и социальной среды;

- умение искать, получать и обрабатывать информацию;

- наличие природоохранных умений и навыков;

- умение сотрудничать и работать в группе;

- участие в проектной деятельности;

- умение находить новые решения проблемных ситуаций;

- проявление личностного, эмоционального отношения.

В рамках реализации данного направления в образовательном процессе нашего учреждения образования был разработан проект «Зеленый мир рядом с нами»

Авторы: Журавская Наталья Петровна, воспитатель дошкольного образования, первая квалификационная категория, Климович Наталья Иосифовна, воспитатель дошкольного образования, первая квалификационная категория.

Цель: формирование у детей положительного отношения к природе через знакомство с комнатными растениями, расширение представлений о них как о живых существах.

Участники проект: педагоги, дети (4-5 лет), родители.

Продолжительность: краткосрочный

Средства реализации проекта: специально организованная деятельность, наблюдения, опыты и эксперименты, дидактические игры, беседы, чтение художественной литературы, отгадывание загадок, заучивание стихов, просмотр презентаций, труд в природе, изобразительная деятельность (лапка, рисование, бумагопластика, аппликация).

Ожидаемые результаты:

Воспитанники: знакомы:

- с комнатными растениями;

- с некоторыми полезными функциями комнатных растений;

-с элементарными навыками ухода за комнатными растениями.

Родители: активно заинтересованные участники проекта, знают и рассказывают ребенку о комнатных растениях, их значении, правилах ухода за ними.

Педагоги: повысят уровень профессиональной компетентности в области формирования у детей дошкольного возраста основ экологической культуры (экологическая компетентность) через проектную деятельность. 

Задачи:

-формирование представлений воспитанников о комнатных растениях ближайшего окружения, о правилах ухода за ними, о значении растений для жизни человека;

-развитие познавательного интереса к комнатным растениям, стимулирование к получению новых знаний, любознательности, наблюдательности;

-воспитание бережного отношения ко всему живому, растениям, желание заботиться о них и о себе.

Форма отчетности:

Разработка воспитателями методического обеспечения, направленного на реализацию проекта (конспекты занятий, игр, наблюдений)

Создание «Энциклопедии комнатных растений» (дети, родители, воспитатели дошкольного образования)

Презентация по итогам проекта.

Результатом данного проекта стало повышения уровня экологической компетентности воспитанников  по теме «Комнатные растения»: дети дошкольного возраста знакомы с комнатными растениями ближайшего окружения, узнают и называют растения по характерным признакам внешнего вида; знакомы с полезными функциями комнатных растений, у них сформированы представления о лечебных свойствах некоторых растений (алоэ и каланхоэ), о способности некоторых растений очищать и дезинфицировать воздух, о способности растений «питаться загрязненным воздухом» и выделять «свежий» кислород; воспитанники владеют элементарными способами ухода за комнатными растениями (полив, рыхление почвы, протирание пыли с листьев), проявляют эмоционально положительное отношение к комнатным растениям, желание заботиться о них.

Родители принимали активное участие в процессе реализации проекта, были заинтересованы работой по созданию «Энциклопедии комнатных растений», рассказывали детям о комнатных растениях, которые находятся у них дома, о правилах ухода за ними, что способствовало повышению педагогической культуры родителей по вопросам развития экологической компетентности дошкольников через проектную деятельность.

Педагоги смогли повысить свой профессиональный уровень через осуществление инновационной деятельности – метода проектов, наладить эффективное взаимодействие с законными представителями в воспитанников, активизировать знания в рамках темы «Комнатные растения», разработали конспекты занятий, картотеки дидактических игр, наблюдений и экспериментов в рамках данной темы.

Таким образом, использование проектов экологической направленности способствуют:

- повышению уровня экологической компетентности воспитанников;

- способствую повышению уровня профессиональной компетентности педагогов в области формирования у детей дошкольного возраста экологической компетентности через проектную деятельность;

- родители повышают уровень педагогической культуры по вопросам развития экологической культуры детей дошкольного возраста через проектную деятельность.

Более подробную информацию о проекте "Зеленый мир рядом с нами" (этапы работы над проектом, конспекты занятий, картотеки дидактических игр, наблюдений и экспериментов) вы можете получить пройдя по данной ссылке (https://drive.google.com/file/d/1x_cbyGpUil4Y5Yt52oPkI3xj32tCzI-p/view?usp=sharing)

Дополнительную информацию по методу проектов (история возникновения и развития, особенности разработки и реализации, требования к проектной деятельности) можно получить пройдя по данной ссылке (https://drive.google.com/file/d/1OknWLd3mly5cVD50mQe6M4te0_T4MpjA/view?usp=sharing).

Список использованных источников

  1. Митрош, О. И. Метод проектов как инновационная технология дошкольного образования [Электронный ресурс] / О. И. Митрош, О. М. Рейт // Современное образование и воспитание: тенденции, технологии, методики: сб. научн. ст. Междунар. научн.-практ. конф., посвящ. 100-летию имени А. А. Кулешова – Могилев : МГУ им. А. А. Кулешова. – 2013 г. – Режим доступа: http://elib.bspu.by/handle/doc/12483. – Дата доступа: 30.09.2020.
  2. Формирование экологической компетентности у детей старшего дошкольного возраста [Электронный ресурс]./ Инфоурок. Ведущий образовательный портал – Режим доступа: https://infourok.ru/formirovanie-ekologicheskoy-kompetentnosti-u-detey-starshego-doshkolnogo-vozrasta-2544245.html. – Дата доступа: 02.02.2021

Фотогалерея

(работа над проектом)

     

свернуть